Een uber relaxed dagje - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Een uber relaxed dagje - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Een uber relaxed dagje

Door: William en Lotte

20 Juli 2014 | Vietnam, Hoi An

Vandaag werden we iets later dan gepland wakker. We schoven om 10:05 aan het ontbijt. Het was eigenlijk te laat om nog te mogen ontbijten in het hotel, maar gelukkig konden we nog aanschuiven (lieve mensen). Buiten scheen de zon volop. Dus we stapten na het ontbijt lekker op de fiets en reden richting het strand. Eenmaal bij het strand werden we bijna letterlijk van de weg geplukt om onze fietsen veilig en bewaakt ergens neer te zetten. Dit koste gelukkig bijna niks. Want we hadden ook gewoon een slot op de fiets zitten. We zijn lekker op de strandbedjes gaan liggen onder een parasol, want in de zon was het bijna niet te doen. We mochten op de strandbedjes liggen, maar dan moesten we wel verplicht lunchen bij dat restaurantje. Wij dachten okeeeee prima. Er waren hoge golven in de zee dus we gingen er lekker induiken en tegen in springen. Het was heerlijk!!
William ging hierna lekker bakken in de zon en een kruiswoord puzzeltje maken. Lotte had een leuk boekje waar ze lekker in heeft gelezen. De zon verdween al snel weer achter de stapelwolkjes. Dat maakte het een stuk aangenamer om op het strand te zijn. We zijn om 13:00 lekker sandwiches gaan eten bij het restaurantje waar onze strandbedjes bij hoorden. Nog 1 duik dan maar, vooruit! Om 15:00 uur hadden we het strand wel een beetje gezien en fietsten we terug richting ons hotel. Hier hebben we ons even afgespoeld in het zwembad haha. Lot had zin in een pilsje en een wijntje, dus Will stapte op de fiets om eens te kijken of hier nog ergens een supermarktje was. Will kwam terug in het hotel en hebben toen samen heeeerlijk op ons balkonnetje een biertje en een wijntje gedronken. Wat voelden we ons relaxt! We hebben lekker tot 19:00 gechillt en zijn daarna het stadje in gelopen om ergens een hapje te gaan eten. Het grappige was dat ineens alle stroom uitviel in het stadje waardoor we in het donker in een restaurant zaten. Ze waren er op voorbereid en deelden kaarsjes uit. Na 15 minuten deed de stroom het weer en konden we gaan eten. Vandaag had William zijn biefstuk na een lange tijd weer gevonden, maar die bleek lang niet zo lekker als verwacht. Lotte had noodles met kip. Ook deze waren veel minder lekker dan we al eens hadden gehad. Kortom, het Indisch restaurantje was toch veruit de beste. William heeft nog een leuk hemdje gekocht met de ster van Vietnam erop. We zaten eigenlijk nog lang niet vol en Lotte had nog zin in een goed dessert. We zagen een hip koffie tentje en zijn daar lekker een ijsje gaan eten en hebben we een mojito gedronken. Het was ondertussen al laat dus we keerden terug richting het hotel waar we nog een extra nachtje hebben bijgeboekt, want o wat vinden wij Hoi an leuk en fijn! Slaaplekker en tot morgen.