Chillen in Hue - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Chillen in Hue - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Chillen in Hue

Door: William en Lotte

17 Juli 2014 | Vietnam, Hạ Long

Van slapen in een nachtrust kwam weinig terecht. Wat was dit verschrikkelijk. Bij elk brommertje dat de bus inhaalde werd getoeterd. Ook de wegen waren slecht met veel gaten. Maar goed, we hebben de busreis overleefd. Na ongeveer 15 en een half uur kwamen we dan om 10:30 eindelijk aan in Hue. Met de taxi werden we naar ons hotel gebracht genaamd: het Google Hotel. Prima ontvangst en heerlijke grote kamer. We hebben ons opgefrist en zijn daarna lekker gaan ontbijten in ons hotel.
Er was een hele grappige, maar bijzondere man die daar werkte. Hij sprak ons de hele tijd aan met my friend. Hij heeft zelfs een liedje gezongen voor Lotte. Lotte dacht echt: what the fuck??!! Haha! Na lekker wat gegeten te hebben zijn we de stad ingelopen. We werden telkens gevraagd of wij met een soort fietstaxi mee wilden rijden. Dit deden we natuurlijk niet! We zijn tenslotte geen mietjes..
Het lijkt alsof er hier meer fietstaxi's zijn dan toeristen.
Het geld was op dus we moesten eventjes pinnen. Tot onze verbazing deden onze pasjes het niet. Bij verschillende banken hebben we geprobeerd te pinnen, maar er kwam geen geld uit. We hoopten dat onze passen het over een paar uur wel weer te zouden doen. Hierna hebben we het empirische citadel bekeken. Het zag er nogal oud uit allemaal. Dit was allemaal nog intact van voor de Vietnamese oorlog. We konden hierbinnen nog een tempel bekijken voor 220.000 Dong (8euro). We keken elkaar aan en zeiden denk je hetzelfde als ik? Ja! Dan kunnen we elkaar de hand schudden.. Wij gaan TERASSEN!! Het was bloedje heet in Hue vandaag. Na een heerlijk ijskoud colaatje zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Even lekker chillen en een dutje gedaan. Om 19:00 uur zijn we gaan eten bij ons hotel-restaurant. Lotte bestelde noodles met garnalen en William een pizza Hawaï. Het was allebei niet te vreten. We hadden nog een beetje trek dus bestelden we een banana split. Deze was errrrug lekker!! Nog even een potje gebiljart. Lotte won... We zijn erg moe van de nachtbus dus gaan nu lekker even wat slaap inhalen. 11 uurtjes jaja!! Welterusten en tot morgen.

• 19 Juli 2014 - 17:57

Oma K:

Over bloedje heet gesproken....Kom even naar NL daar is het nu ook 34 gr!
    Jullie kunnen straks wel een lezing gaan houden met jullie reisverhalen!
    Veel plezier verder. Gr. Opa en Oma

• 19 Juli 2014 - 22:03

Henk Jan Knol:

Hè avonturiers, leuke reisverhalen hoor. Gelukkig nog geen rijst bij het ontbijt, of heb je dat ook al meegemaakt? Gelukkig hebben jullie je goed voorbereid op een keer niet kunnen pinnen :-) Henk Jan

• 19 Juli 2014 - 22:19

Tineke:

Jeetje wat beleven jullie veel! Ben zo benieuwd naar jullie verdere avonturen! Heel veel plezier samen!