Trekking Sapa dag 2 - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Trekking Sapa dag 2 - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Trekking Sapa dag 2

Door: Lotte en William

13 Juli 2014 | Vietnam, Sa Pá

Vandaag stonden we om half 8 op en hebben we ons klaargemaakt voor het ontbijt. We kregen heerlijke pannenkoeken met banaantjes en honing. Om half 10 vertrokken we voor onze tweede dag wandelen. We hoefden maar 4 kilometer te wandelen, maar het scheen veel pittiger te zijn dan gister. Dat merkten we snel genoeg! De heuvels waren een stuk steiler en we moesten veel klimmen. Een klein meisje van 8 jaar oud volgde Lotte op de voet om haar te helpen bij de lastige stukjes. Hoe kan zo'n klein meisje Lotte helpen??? Het was echt absurd om te zien dat zulke kleine kinderen dit soort werk moeten doen. Het werd al gauw duidelijk waarvoor ze eigenlijk mee liep. Namelijk, om ons souveniertjes verplicht aan te smeren. Je kan dan geen nee zeggen tegen zo'n klein meisje. Tijdens de wandeling hebben we veel mooie uitzichtpunten gezien, onder andere een waterval. Om 12 uur was de wandeling voorbij en gingen we lunchen met z'n allen. Dit keer noodle soep. Om half 2 werden we opgehaald met de bus die ons weer terug naar Sapa bracht. In Sapa hebben we ons opgefrist en onze bagage opgehaald. Hierna hebben we nog met de groep wat gegeten en toen zijn we naar de nachttrein gebracht. We slapen bij 2 Chinezen. Slaaplekker!

• 15 Juli 2014 - 20:14

Anja:

En wat was het souveniertje wat je gekocht hebt gekocht piet haha