Trekking Sapa dag 1 - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Trekking Sapa dag 1 - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Trekking Sapa dag 1

Door: William en Lotte

12 Juli 2014 | Vietnam, Sa Pá

We hebben heerlijk geslapen in ons fijne bedje, William was vannacht helaas aan de dunne. We begonnen de dag met veel stress. Een kamer opruimen en je tas inpakken kan langer duren dan verwacht. Om 8.40 begonnen we aan ons high speed ontbijt en om 9 uur moesten we bij de receptie zijn. Lotte was haar telefoon vergeten in de hotelkamer, dus de stress was compleet. Vietnamezen nemen nog al de tijd hier. Dus ze kwamen pas om 10 uur aankakken. Voor niks gestrest dus! We worden opgehaald door onze tour guide Lisa. Samen met elf andere mensen beginnen we aan onze wandeling. 12 kilometer staat op het programma, let's go!
Er staan allemaal Vietnamese mensen in kledingdracht op ons te wachten. Ze lopen met onze wandeling mee om ons te helpen bij lastige stukken. Ineens begint het keihard te regenen. Gelukkig hadden we poncho's bij ons en hielden we het half droog. De oma helper van Lotte had een paraplu dus Lotte hield het goed droog. Na ongeveer 2 kilometer werd de verharde weg een modder weg. Onze nieuwe schoenen hadden te weinig grip om deze weg te belopen. Gelukkig had William 2 oma's bij zich die hem hielpen om overeind te blijven. Zelfs dat ging niet goed, want William viel 1 keer keihard op zijn kont. Haha! Lotte had de grootste lol. Samen met twee andere Nederlanders vervolgden we de route naar de lunch. We hadden een prachtig uitzicht over de rijstvelden. Om 2 uur kregen we een lunch bij een homestay. Vietnamese gerechtjes, zoals rijst, tofu, kip en groenten. Het was heerlijk!
Hierna vervolgden we onze wandeling richting Ta Van, een klein dorpje met een stam. Elke stam heeft hier een andere taal en cultuur, terwijl de dorpjes heel dicht bij elkaar liggen. Binnen 3 kilometer waren we in Ta Van. We verbleven hier in een homestay, je slaapt hier bij een gezin thuis. De familie waar we sliepen was heel vriendelijk. We hebben ons hier lekker opgefrist en zijn daarna naar een lokaal barretje gegaan. We hebben daar een biertje gedronken met alle andere mensen die meeliepen. Om 18 uur stond het diner voor ons klaar. We aten wederom rijst, loempia's, groenten en kip. Ook kregen we de traditionele rijstwijn (Een soort wodka) bleeeeh. We hebben heerlijk gegeten met z'n allen en besloten om voor een dessert naar de daarnaast gelegen Bamboo-bar te gaan. Met z'n allen deden we leuke kaartspelletjes. Hierna hebben we onze tanden gepoetst zijn we gaan slapen.

• 15 Juli 2014 - 19:49

Op Wolter/oma Rie:

Wat maken jullie toch mooie dingen mee. Ik, oma Rie vier zo beetje vakantie met jullie mee. Prachtig!!!

• 15 Juli 2014 - 19:55

Opa Wolter/oma Rie:

Wat maken jullie toch mooie dingen mee. Ik oma Rie vier zo vakantie met jullie mee!! Prachtig!!