Souvenirtjes scoren en een top avondje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Souvenirtjes scoren en een top avondje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Souvenirtjes scoren en een top avondje

Door: Lotte

31 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We hebben vandaag lekker uitgeslapen en zijn daarna gaan ontbijten bij de Starbucks. Heerlijk! Hierna zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben geprobeerd alvast in te checken voor de terugreis. Dat lukte helaas niet, dus moeten we het morgenvroeg op het vliegveld doen. We wilden nog even wat souvenirtjes kopen, dus vroegen we een aan de receptioniste waar we dat het best konden doen. Er was een speciale markt waar je allemaal souvenirtjes, kleding en eten kon kopen. De markt was overdekt en er waren meeeega veel kraampjes met allemaal zooi. Ze vroegen telkens veel te veel dus wij konden onze onderhandelings skills hier goed oefenen. Soms vroegen ze 180.000 dong voor een beeldje en hebben we het kunnen krijgen voor 40.000 dong. Weglopen is de grote truc. Met tassen vol souvenirtjes gingen we weer terug naar het hotel. Hierna zijn we even wat gaan drinken en hebben we een kaartspelletje gedaan. Ondertussen was het alweer half 7 savonds. We wilden graag weer eten bij het Indiaanse restaurant die ook in Ho Chi Minh zat. We hebben er wel een uur over gedaan totdat we op het goede adres waren. Alleen bleek het zo te zijn dat de Indi tijdelijk gesloten was. Wij balen! Uiteindelijk zijn we bij een (best dure) Italiaan gaan zitten. Het was wel een super mooi restaurant en het eten en de wijn was heerlijk. We hadden vanavond super goede gesprekken en het was, ondanks we niet bij de Indi zijn gaan eten, toch nog een TOP avond! Hierna zijn we weer terug gelopen naar het hotel en zijn we lekker gaan slapen. Morgen gaan we alweer terug naar Nederland. Tot zaterdag!