De mooiste plekjes van Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu De mooiste plekjes van Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

De mooiste plekjes van Mui Ne

Door: William en Lotte

28 Juli 2014 | Vietnam, Mui Ne

Vandaag stonden we vroeg op voor een heerlijk ontbijt. We werden om kwart over 8 opgehaald door een aardige man met een jeep. Het jeepje was de slechtste auto die we ooit hadden gezien. Totaal geen vering en geen enkele gordel te bekennen. Hij bracht ons naar een plek waar alle vis van de afgelopen nacht het land op werd gehaald met kleine netjes en alles werd gesorteerd en schoongemaakt door heel veel Vietnamezen. Het was heel indrukwekkend om te zien. Iedereen werkte hier keihard. Zo zagen we weer totaal andere kant van Vietnam.
Hierna reden we door naar de White Sand Dunes. We reden over een ongeprepareerde weg, wat nogal hobbelig was ook omdat er dus geen vering in de auto zat. We dachten soms echt: als we nu een ongeluk krijgen dan zijn we hartstikke dood. We kwamen aan bij een plek waar je quads kon huren om daarmee de Sand Dunes op te gaan. Dat lekker ons super gaaf en besloten er een te huren. William ging rijden en Lotte zat achterop. De quad maakte heel veel kabaal en vol gas scheurden we over de duinen. Op een gegeven moment gingen over een iets te stijle bult naar beneden, waardoor we niet hard genoeg konden om de bult weer op te gaan. We gleden zelfs achteruit. Dat was wel even spannend!!! We hadden maar 20 minuten de tijd, dus we moesten weer terug naar de quad verhuurder. Tot onze verbazing kwamen we bij de verkeerde verhuurder uit. We hadden al snel door dat het niet klopte en dit werd ook bevestigd door een man die de quads verhuurde. Gelukkig kwamen we daarna wel goed uit. We reden weer verder en onze privé chauffeur had de heenweg al een boete gekregen omdat hij geen vergunning heeft om tours te met toeristen. Hij zag gelukkig voor hem in de verte de politie al staan en zette de auto aan de kant en ging samen met ons zette ons af bij de 3e plek. We kregen een mooie inham in het landschap te zien dat helemaal tot aan de zee doorliep. Het leek op een drooggelegde rivier. De grond was knalrood en er zaten helemaal groene planten in. Het was he indrukwekkend on te zien. We hadden geen water bij ons tijdens deze warme wandeling door het zand. Dus waren al snel uitgeput en erg dorstig. We hebben 45 minuten gelopen en kwamen toen weer uit bij de plek waar de chauffeur ons afzette. We hebben bij een watermeloen boertje lekker een cola'tje gedronken en een hele watermeloen opgegeten! Na een half uur was de politie gelukkig verdwenen en konden we onze tocht verder vervolgen. De volgende stop waren de rode zandduinen. Deze waren lang niet zo mooi als de witte. We waren hier dan ook snel op uitgekeken en besloten om een lekker ijsje te gaan eten. De chauffeur bracht ons even later naar een prachtig riviertje. Waar we heerlijk in konden lopen. Het riviertje werd omringt door rode rotsen en rood zand. Een prachtig gezicht! We kwamen om half 1 terug bij het beginpunt en werden vanaf daar terug gebracht naar het hotel. Een mooie en indrukwekkende ochtend! Het was tijd om ons lekker te verkoelen dus doken bij het resort het zwembad in. We hebben hierna lekker weer ons eigen lunchje gemaakt. Broodjes gezond!! Het was weer heerlijk. We zijn die middag lekker gaan chillen aan het zwembad en gaan vanavond lekker ergens eten.

• 29 Juli 2014 - 18:56

Tineke:

Wat ziet het er allemaal prachtig kleurrijk uit. Jullie zijn wel heel actief zeg met z'n tweetjes! Jullie zijn echt herinneringen aanhef maken!!!!