Duiken in een nieuwe wereld - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Duiken in een nieuwe wereld - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Duiken in een nieuwe wereld

Door: William

25 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

We stonden vandaag al om 5:50 op, want om 6:50 werden we verwacht bij onze duikschool. Na heel erg haasten kwamen we dan gelukkig optijd aan bij Rainbow Divers. Hier kwamen we met alle andere duikers van vandaag samen. We werden per taxi richting de haven van Nha Trang gebracht. Zwemvesten aan en hop de boot op die ons na de duikplek bracht. Op de boot werden we welkom geheten en hoorden we met welke instructeurs we gingen duiken. Samen met een ander vietnamees meisje (Phoung) mochten we met 2 professionele duikers duiken, Ion en Madison. Na nog wat instructies van onze profs maakten we ons klaar om de zee in te gaan. We moesten van de boot afspringen met de zuurstoftank op de rug en je duikbril op en je equalizer in je mond. We sprongen aldus onze instructeurs perfect in het water haha. Eenmaal in het water keek Lotte eventjes naar beneden en kwam er achter dat ze de visjes toch wel een klein beetje eng vond. We lachten ons helemaal suf! Het was allemaal toch wel heel spannend, maar we hoefden totaal niet bang te zijn alles kwam goed. We gingen naar beneden en wauw wat was dit gaaf zeg!! Super mooi koraal, prachtige visjes, helemaal een andere wereld. Op 5 meter diep deden we de oefeningen die we gister in het zwembad ook hadden gedaan. Best wel stoer om je equalizer in en uit te doen en bubbeltjes te blazen op zo'n diepte. Het ging allemaal helemaal goed!! We kwamen weer boven en moesten weer onze boot op. Op de boot stonden lekkernijen en stukjes fruit voor ons klaar. Prima geregeld dachten we zo! We vertelden aan andere duikers onze ervaring en vonden het toch wel heel gaaf. We hadden al zin in de volgende duik!! De boot vaarde ons naar een andere plek een stukje verder op. Hier zijn we het water weer ingesprongen en naar beneden gegaan waar we lekker mochten rond zwemmen. Oooh wat genoten we!! Zo en zo gaaf! De begeleiding is werkelijk echt super waardoor je helemaal niet bang hoefde te zijn. Na een half uur keerden we terug naar boven en moesten we weer de boot op. We kregen helemaal een kick! Er waren ook twee andere nederlandse duikers die een cursus deden. Broer en zus Emelie en Peter die ons gister eigenlijk al hadden verteld, morgen ben je verslaafd! Zij hadden ongeveer al 50 keer gedoken en hadden al veel diploma's. We wouden graag onder water filmen en laat hun nou net een go pro camera bij zich hebben. Peter bood ons de go pro aan om eens te gebruiken, super aardig! Intussen was de boot alweer een ergens anders heen gevaren en konden we beginnen aan onze derde en laatste duik van vandaag. Lotte had de go pro om haar pols en we gingen weer de zee in, op naar beneden. Daar hebben we prachtige scholen van vissen gezien en zeesterren en super veel en mooi koraal. Lotte kreeg op een gegeven moment last van water en vocht in de duikbril. Ze heeft de trucs onder water gedaan die ze moest doen als dit gebeurde. Dit hielp vaak maar voor 1 minuut. En zo kan je niet genieten van het duiken. Lotte is helaas samen met Ion terug gegaan naar de bood. William heeft nog samen met Madison even gedoken en daarna weer naar boven gegaan en de boot opgestapt. Onze eerste dag echt duiken zit er op! We zeiden tegen elkaar dat we dit zeker nog een keer gaan doen! We vaarden terug richting de haven van Nha Trang en hebben gezellig lang gekletst met Emelie en Peter. We hadden gevraagd of ze samen met ons wouden eten vanavond! Om 14:00 kwamen we weer terug bij Rainbow Divers waar we nog wat papieren moesten invullen en moesten betalen. Hierna zijn we lekker gaan lunchen en ons nieuwe hotel ingegaan. Het oude hotel had geen plek meer voor een nieuwe nacht en vonden het daar niet echt geweldig. We hebben lekker even gechillt en zijn om 19:00 lekker vietnamees gaan eten met Peter en Emelie. Het was erg gezellig! Het was een drukke, maar geweldige dag!! Morgenvroeg wacht de busreis naar Mui ne!! Tot morgen

• 26 Juli 2014 - 20:12

Henk Jan Knol:

Wat zijn jullie lekker enthousiast, ik wil ook duiken! Oh ja en Tineke ook. We laten we ons graag voorlichten door jullie. Groetjes vanuit Botswana, Henk Jan