Oefenen met duiken in het zwembad - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Oefenen met duiken in het zwembad - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Oefenen met duiken in het zwembad

Door: William en Lotte

24 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

We konden vandaag heerlijk uitslapen. We schrokken om half 11 s'ochtends wakker. Het hotel had geen ontbijt service dus, dus besloten we om lekker buiten de deur te gaan ontbijten. Heerlijk gegeten bij het restaurantje waar we gisteravond ook hebben gesmikkeld. We hadden een pannenkoek en een broodje met ei gegeten. Lotte voelde zich gelukkig fit genoeg om vandaag te gaan duiken. Om 14:00 waren we bij onze duikschool Rainbow Divers en begonnen we een medisch formulier in te vullen. We kregen vanmiddag les in het zwembad van Ion. Een aardige behulpzame jongen van 26 jaar oud. We werden met de taxi naar het zwembad gebracht en daar werden eerst alle spulletjes voor het duiken bij elkaar gezocht. Ion legde alles perfect uit wat belangrijk was bij het duiken. Na een lange instructie konden we dan eindelijk het water in. Hij leerden ons enkele oefeningen in het water. Wat te doen bij water in je duikbril, en continu met signalen onder water te communiceren met elkaar. Bijvoorbeeld: hoeveel zuurstof we nog in onze tank hadden. Dat moesten we aangeven met je handen. We vonden het wel erg spannend, maar het ging eigenlijk heel goed. Na het duiken zijn we lekker gaan relaxen. We zijn even naar een supermarktje geweest en hebben even wat drinken gekocht. William rookt één of twee keer per jaar een sigaret en dat is meestal in de zomervakantie en had eigenlijk nu wel zin om het weer eens te proberen. Ook Lotte wou het ook wel weer eens proberen, we kochten een pakje sigaretten voor 0,95 cent. We gingen naar strand en hebben daar een sigaretje gerookt. (Badass) Bah wat vies zeiden we tegen elkaar haha! Terug naar het hotel om onze tanden te poetsen! We hebben s'avonds lekker Vietnamees gegeten in een restaurantje. Morgen moeten we vroeg op dus optijd naar bed en lekker slapen!