Een bijkom dagje van de zware busreis - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Een bijkom dagje van de zware busreis - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Een bijkom dagje van de zware busreis

Door: William en Lotte

23 Juli 2014 | Vietnam, Nha Trang

Na een redelijk korte, maar zware busreis(omdat er allemaal Vietnamezen in het gangpad lagen en er regelmatig 1 moest overgeven) kwamen we om 5 uur s'ochtends aan in Nha Trang. We waren helemaal gesloopt en besloten een taxi te nemen naar ons hotel. De taxichauffeur vroeg 200.000 dong. Lotte heeft de prijs nog iets omlaag kunnen krijgen naar 150.000 dong. Later bleek dat de chauffeur een rondje had gereden en dat we bijna op dezelfde plek uitstapten. Op de teller stond zelf 60.000 dong. Wat een afzetters!! William probeerde er nog 100.000 dong van te maken, maar de taxichauffeur werd woedend en we hadden geen zin in ruzie. Hierna zijn we naar het hotel gegaan. Onze kamer was nog niet klaar, maar we konden al wel vast een nog niet schoongemaakte kamer in om te douchen. We waren heel erg moe van de busreis, dus hebben we daar ook tot 9 uur geslapen. (Wel in een lakenzak) Nadat we een beetje uitgerust waren, zijn we gaan ontbijten in een restaurantje waar ze heerlijke fruit shake's hadden. We namen er beide twee en een croque madame. Heerlijk!
We wilden eigelijk gaan beginnen met duiken vandaag, maar Lotte voelde zich helemaal niet lekker in haar buik en ze was heel erg moe van de busreis. Dus zijn we weer terug gegaan naar onze kamer en hebben we weer een paar uurtjes geslapen.
Na een paar uurtjes geslapen te hebben, ging het alweer een stuk beter. We zijn weer een shake gaan drinken bij het restaurantje en daarna nog even naar het strand gegaan. Het viel ons op dat Nha Trang een hele grote en drukke stad is, met veel scootertjes. Het strand is wel erg mooi! Hierna zijn we weer gaan eten bij het restaurantje. We hebben lekker spinazi gegeten met rijst. Nu gaan we snel slapen en morgen beginnen aan onze duikcursus!!