Lampionnetjes, schattige winkeltjes en huisjes. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Lampionnetjes, schattige winkeltjes en huisjes. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Lampionnetjes, schattige winkeltjes en huisjes.

Door: Lotte en William

19 Juli 2014 | Vietnam, Hoi An

Hoi An: lampionnetjes, lieve winkeltjes en schattige huisjes

11 uurtjes slapen is ook wel een keer fijn. Om half 10 begonnen we de dag met een heerlijk ontbijtje in het hotel. Broodjes met ei en een lekkere bak yoghurt met fruit en muesli. Na het ontbijt dachten we: tijd voor verkoeling! Dus we hebben een duik in het zwembad genomen. Hierna besloten we het stadje maar eens te gaan verkennen. We hadden gehoord van medewerkers uit ons hotel dat je goedkoop een pak en een jurk kan laten maken in Hoi An. We gingen richting winkel waar je dat kon doen. We lieten ons daar informeren over de kosten en het materiaal. We kwamen erachter dat het minder goedkoop was dan we dachten. (140 euro voor een pak die je max 3 keer aan kan hebben) We durfden hierom de gok niet te nemen. Na al het ondehandelen hadden we zin in een lekkere pasta. We liepen iets verder de stad in en kwamen daar super schattige huisjes tegen. Allemaal mooie kleurtjes en de straten werden verlicht met lampionnetjes. We moesten een ticket kopen om alle bezienswaardigheden te bekijken. We hebben veel tempels en een oud bruggetje bekeken. Ook waren er veel leuke winkeltjes en hebben we even wat souvenirtjes gekoch. Vandaag was het bloedje heet in Hoi An dus hebben we onszelf tussendoor getrakteerd op home made ice cream. Van de hitte werden we toch een klein beetje moe en we hadden we het ook wel gezien met dingen bekijken. Dus besloten we weer terug te gaan naar ons hotel. Hier hebben we een heerlijke verkoelende plons genomen in ons zwembad. En had William zin om te donderjagen met kleine kinderen. Hij gooide een bal naar een super super schattig jochie en hebben daarna Monkey in the middle (lummelen) gespeeld. Het kindje had er erg veel lol in en baalde toen we zeiden dat we gingen stoppen. Hierna gingen we even relaxen op onze kamer. Vanavond gaan we weer uiteten bij het Indische restaurantje. Om 19 uur stapten we op de fiets en reden we naar het restaurantje. Vandaag kozen we voor de kip curry. Het was wederom weer helemaal top! We hadden nog zin om even het stadje in te lopen om te zien hoe het er s'avonds uit zag. Super leuke brandende lampionnetjes en een gezellig sfeertje. William heeft nog mee gedaan aan een traditioneel spel. Je moest geblindoekt een soort potje op bijna 2 meter hoogte kapot slaan met een stok. Erg lastig, william sloeg helaas net mis. Alle Vietnamese lachte met William mee. Hierna zijn we terug gefietst naar ons hotel. Het was een leuke dag! Voor nu slaaplekker en tot morgen.