Halong Bay dag 1 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Halong Bay dag 1 - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Halong Bay dag 1

Door: William

14 Juli 2014 | Vietnam, Hạ Long

We hebben de nachttrein overleefd. De trein schommelde heel erg waardoor slapen eigenlijk niet ging. Om half 6 in de ochtend kwamen waren we weer terug in Hanoi.
We namen de taxi terug naar het hotel waar we een paar dagen geleden verbleven.
De afstand tussen het station en het hotel was ongeveer 5 km zo'n beetje 15 minuten onderweg. Een normale prijs voor dit ritje bedraagt ongeveer 100.000 dong. Aan het einde van de rit vroegen we wat we moesten betalen. We zagen een bedrag van 470.000 dong staan (15euro). Dik afgezet dus... We moesten ons melden bij ons stamkroegje in Hanoi. Hier hebben we een lekker stokbroodje met ei gehad met ijskoffie. Om 8:30 uur kwam het busje die ons naar Ha long bracht. Een rit van 4 uur. De mensen die in het busje zitten, slapen ook allemaal bij ons op de boot. Wederom weer 2 Nederlanders. Het valt ons op dat er in Vietnam toch nog best veel Nederlanders verblijven. Om 12:30 kwamen we aan in Halong Bay. We stapte op onze fantasy cruise. Een super gave boot met een eigen cabine een heerlijk bed en eigen douche en wc. Toppie! Hier waren we echt aan toe. Nadat we 2 dagen in een nachttrein en homestay verbleven, waar je alles moest delen. Rond 14:00 gingen we met een (expeditie robinson bootje) naar een prachtige grot. Dit was de mooiste grot die we ooit hadden gezien. Super gaaf!! We zijn na het bezoek aan de grot gebracht naar een klein strandje waar we heerlijk gezwommen hebben. Hier besefte we hoe mooi Halong bay eigenlijk is. Prachtige bergen als soort eilanden in de zee. De watertemperstuur is maar liefst 26 graden. Super chill! Na een heerlijke duik zijn we terug gegaan op onze grote boot en zijn ergens gaan kajakken. We vaarden langs de mooie bergen. Toen zagen we toch wel echt iets heel bijzonders in de bomen. Het waren wilde apen die daar van tak naar tak klommen. Er was zelfs een aapje die helemaal via de rots naar beneden klom om water uit de zee te drinken. SUPER! Na het kajakken zijn we terug gegaan op de boot waar we even konden douchen. Om 19:30 konden we heerlijk aanschuiven tafel waar we een mega Vietnamees diner kregen. En oh wat was het lekker!! Om 21:00 hebben we nog even wat kleren gewassen. Beide geen schone onderbroeken meer dus het werd tijd haha. Nu is het tijd om lekker te gaan slapen. See you Tomorrow!

• 16 Juli 2014 - 12:50

Annemiek:

William en Lotte,

Wat super gaaf wat jullie tot nu toe allemaal al hebben gedaan en gezien! Heel erg leuk om via deze weg een beetje een indruk te krijgen van jullie heerlijke vakantie!
    Geniet er lekker van samen en pas op elkaar!!
    Veel liefs Annemiek

• 19 Juli 2014 - 22:10

Tineke:

Wat klinkt dit leuk zeg! Wat een avontuur!!!!