Uitbrakdag en nachttrein richting Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu Uitbrakdag en nachttrein richting Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van williamenlotteinvietnam - WaarBenJij.nu

Uitbrakdag en nachttrein richting Sapa

10 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

We moesten vandaag al om 12 uur uitchecken. Om half 12 kwamen we ons bedje uit en moesten we onze mega zooi in de kamer nog opruimen. Haasten, haasten en nog eens haasten maar het is gelukt! Met een brakke kop besloten ja alweer te gaan ontbijten bij onze stamkroeg. We aten daar vaak scrambled eggs, pancakes en een lekkere bak met fruit. We hebben de slaapbus richting Hue geboekt. Het schijnt echt een nachtmerrie te zijn, maar het kan niet anders want we gaan natuurlijk niet 300 euro betalen voor een binnenlandse vlucht als je er ook voor 15 euro kan zijn. "Echte backpackers je weet zelluuuf". We zijn even gaan chillen in een cafeetje en daarna naar het Hoan Kiem meer gegaan en hebben daar een tempel bekeken. Hierna liepen we langs de KFC en we konden het natuurlijk niet weerstaan. William had erg veel behoefte aan vet. William: "al die gezonde zooi hier!"
Na een heerliJke maaltijd besloten we terug te gaan naar het hotel. Ineens barstte de hel los, het begon KEI hard te regenen. We wilden eerst ergens gaan schuilen, maar we hadden al lang door dat de bui niet snel over zou gaan. Via een stel andere Nederlanders kwamen we op het idee om poncho's te kopen. Vol goede moed liepen we weer verder door de stromende regen en kwamen we als bezopen katjes aan in het hotel. Hier hebben we ons even gedoucht en hebben we noodles gegeten. Helemaal fris en fruitig liepen we naar ons stamkroegje voor het vervoer naar het station.
Een gids bracht ons naar het station en hij heeft de tickets richting Sapa voor ons daar geregeld. We stapten om kwart over 9 de trein in. Alles zag er super mooi uit en de airconditioning werkte heel goed! Vergeleken bij vorig jaar was dit prima te doen. Een spontaan Belgisch meisje slaapt bij ons in de coupe. We hebben een gezellige avond gehad en gaan nu lekker slapen! Tot morgen!

• 13 Juli 2014 - 12:13

Jacques:

Hey Williman,
    Het klinkt allemaal vertrouwd, de scooters, volle straten en het eten.
    Dus op weg naar Hoi An? Mooi plaatsje aan zee. Huur daar een scooter en verken de omgeving.
    Je zit nu in het rustige deel van Vietnam, in het zuiden is het veel drukker en zakelijker.

Gr.
    Jacques

• 15 Juli 2014 - 01:44

G Bos:

Hoi wil en lot
    Als ik dit lees lijkt het wel een kruistocht regen vroeg uit ect. Maar als we de fotos zien dan ja gaaf wel genieten he. En veel fotos zodat oma ook kan zien. Geniet en heel heel fun.

Oma en oom oet holtn